After 4 years then I realised that it was actually RE-SIT the exam. Not RESEAT! Haha. Ignore it. I am too lazy to correct the mistakes =P


27 November 2011

Body Tissue - CL & PBL

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Hai korang, budak pandai!

Segala penerangan mengenai Module 2 dah pun diterangkan kat sini. so, jom kita tengok, apa pulak video yang ada kaitan dengan module ni.

***


CL 8 - Mechanism of Muscle Contraction



Aku tau suara dalam lagu ni tersangatlah 'sedap' ==''
Takpe, kita abaikan 'kelunakan' suara dia, cuma fokus kat lirik lagu tu je lah ye.



CL 15 - Hemostasis





Ini merupakan cara mudah untuk ingat Blood Clotting / Coagulation Cascade yang tersangatlah rumit kalau nak hafal gitu-gitu je. at least, rajah yang dilukis tu mampu menyenangkan kita untuk mengingat kan =)

***

Dalam PBL pulak, untuk PBL 3 yang bertajuk 'Ouch, My Knee Hurts', sebenarnya dia menceritakan tentang seorang budak lelaki yang luka kat lutut akibat daripada terjatuh ketika bermain bola sepak. kiranya, ni pasal Knee Injury yang menyumbang kepada skin abrasion. so, kitorang kena discuss pasal proses penyembuhan luka dia tu. 




Video ni boleh jugak digunakan untuk memahami CL 3 - Cell Regeneration dengan lebih mendalam.

Ni dia concept map group aku :


Maaf sebab gambar ni sedikit kabur =.=


***
PBL 4 pulak bertajuk 'The Fallen Angel' menceritakan tentang seorang budak lelaki yang ada penyakit Duchenne Muscular Dystrophy (DMD) disebabkan DMD gene mutation. so, macam biasa, bincang segala symptom, causes, treatment and bla bla bla.




***
PBL 5 - Golf Ball, pasal seorang lelaki yang menghidap Brain Tumor sebesar bola golf. ni sume disebabkan astrocytes (cell dalam otak) yang mengalami hypertrophy (saiz bertambah). ni dia concept map group aku.




***
Ok, habis dah part Module 2. EOM untuk Module 2 ni result aku jatuh sikit. dapat B je (65% - 69%). adeh! pape pun, aku still bersyukur sebab masih lagi lulus. aku akui yang memang aku tak study sangat pun untuk modul ni. haha =P

Part yang menarik, ramai kawan aku boleh dapat A- untuk Module 2 even Module 1 dorang dapat E. see. betapa hebatnya anjakan paradigma mereka. ni sume sebab usaha dorang yang setinggi gunung. usaha aku? hehe. tinggi pokok betik kat belakang rumah tu je. ahaks.


2 comments:

Unknown said...

Terima kasih daun keladi,
Budi anda dikenangi. =D
Good luckkkk

kurakuraygslow said...

Thank you =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts with Thumbnails